-

Fan börjar redan få ångest om sommarjobb och 'riktigt jobb', och jag har typ ett halvår kvar i skolan! Vafan, ska jag behöva gå runt och ha ångest nu i flera månader?? Kul! Vafan ska man syssla med efter studenten...? Har inte en jävla aning! Vet verkligen inte alls vad jag vill göra med mitt liv... Jag vill inte bli vuxen, jag vill inte behöva ta en massa ansvar, jag vill inte ha soc och arbetsförmedlingen!

Något jag verkligen skulle vilja prova på är aupair, the big problem though är att jag är så ÄCKLIGT JÄVLA BLYG -_- Jag HATAR att vara blyg, jag HATAR att jag bryr mig om vad folk tycker, att jag inte vågar vara mig själv. Jag försöker ändra på mig, men det är inte så jävla lätt!
Om jag skulle vara aupair skulle jag nog vilja vara det i England, I don't know why, men jag har fastnat för England, har alltid fascinerats av England (och deras brittiska accent!!) <3 Jag och Elin ska åka till London i April, längtar så jävla mkt!

Varför ska det vara så svårt att bestämma sig vad man vill jobba med? Jag avundas verkligen dom som vet exakt vad dom vill, dom har ju nått att kämpa för, nått dom brinner för. Jag vill också ha det.. Vill jag jobba med djur? Och om inte, vad vill jag då jobba med? Vilket jobb klarar jag av, när jag är så JÄVLA BLYG? Jag klarade ju knappt av att vara ensam på APU vafan.. I-N-T-E...O-K-E-J...! Hur tränar man bort det? Finns det något bra sätt?
 
Jag vill vara som min syster, hon bryr sig inte ett jävla skit om vad folk tycker, och hon är inte blyg (hon visar de då iaf inte). Jag vill vara som killarna i McFly, dom kunde ju verkligen inte bry sig mindre om va folk tycker. Dom kan säga vad som helst, göra bort sig TOTALT och bara skratta åt de, dom bjuder på sig själva, låter folk skratta åt dom.. Varför är det så? Att folk är så himla olika? Jag kan ju förfan inte ens redovisa för klassen som jag gått med i 3 år snart! Wtf?! Och inte ringa till företag m.m heller. Vet inte ens varför jag är så rädd, fattar inte vad det är som gör att jag känner såhär. Sjukt. Varför kan inte jag vara lika självsäker som Danny Jones? Han mobbades i skolan (det har jag med blivit), men han är GALET självsäker, medan jag är blygare än Blyger i Snövit. Fast han vet ju vad han vill i livet, han har musiken och han är otroligt begåvad, de spelar väll kanske en stor roll i det hela. Vilket är anledningen till att jag också vill hitta något här i livet som jag brinner för, som jag är BRA på...

Jag vill inte vara såhär längre, kanske måste jag utsätta mig för en massa jobbiga saker för att bli av med det? Typ prata massa med folk jag inte känner, och åka som aupair fast jag är LIVRÄDD? Eller vafan ska jag göra? Typ plugga vidare till nått jag inte vill jobba med, bara för att ha nått att göra..? Don't think so.
Får nog fan bli en total makeover Emelie Josefine Larsson, detta håller inte! Jag kan inte fortsätta vara rädd för vad folk tycker! Jag måste våga ha vilka kläder jag vill, säga vad jag vill, bete mig som jag vill, vara med dom jag vill. Det kommer inte vara enkelt, men de ska tammefan gå! Det är så lätt att säga det, men att utföra det är så jävla svårt, men jag måste! Jag vill, jag kan, jag ska!



Manage me, I'm a mess
Turn a page, I'm a book
Half unread

I wanna be laughed at
Laughed with, just because

I wanna feel weightless
And that should be enough

Now I'm stuck in this fucking rut
Waiting on a second hand pick me up
And I'm over, getting older

If I could just find the time
Then I would never let another day go by
I'm over, getting old

Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year
And I'm so sick of watching while the minutes pass as I go nowhere
And this is my reaction
To everything I fear
Cause I've been going crazy I don't want to waste another minute here

Make believe that I impress
That every word
By design
Turns a head

I wanna feel reckless
wanna live it up, just because

I wanna feel weightless
Cause that would be enough

If I could just find the time
Then I would never let another day go by
I'm over, getting old

Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year
And I'm so sick of watching while the minutes pass as I go nowhere
And this is my reaction
To everything I fear
Cause I've been going crazy I don't want to waste another minute here

This could be all I've waited for
(I've Waited, I've waited for)
And this could be everything
I don't wanna dream anymore

Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year
And I've been going crazy
I'm stuck in here

Maybe it's not my weekend
But it's gonna be my year(it's gonna be my year)
And I'm so sick of watching while the minutes pass as I go nowhere(go nowhere)
And this is my reaction
To everything I fear(everything I fear)
Cause I've been going crazy I don't want to waste another minute here

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0